tisdag 20 maj 2014

Bilder och tankar från dagens träning.

Idag var det endast en timmes träning med boll. Efter det var det många som nötte på inlägg, krosspassningar och avslut. Det är verkligen stor skillnad jämfört med tidigare år då det gäller extraträning. Därtill märker man att spelarna pratar mycket mer taktik sinsemellan än vad de gjort tidigare. Bland annat satt Carlos med både Kennedy och JP och diskuterade löpvägar och instick. Till sin hjälp hade de den aldrig omoderna taktiktavlan och magneter...

Jag passade även på att ösa beröm över JP och Batan för deras insatser senast; även Solli fick beröm för sin positiva utveckling. Framför allt, som jag ägnade tio rader åt i mitt matchreferat, var helt suverän. Jag sa till honom att jag inte sett en liknande insats från någon Bajenspelare sedan avgrunden 2009. Det var menat som beröm, men när jag tänker efter, kan det tolkas lite annorlunda ;) Jag pratade även en bra stund med Lincan och han tyckte att det kändes bra att få spela dryga timmen. Det är bara att fortsätta att visa framfötterna för vår unga och vindsnabba yttermittfältare; att inte be om ursäkt för sin startplats. Hans inhopp mot Husqvarna och hans dryga 60 minuter mot "Galatasaray-wanna-be-laget" lovar mer.

Beträffande Totte och Israelsson är det fortfarande osäkert kring deras medverkan på lördag. Det är bara att hålla tummarna för att de hinner bli spelklara inom en snar framtid. Samma sak gäller Tuborg...

Idag körde den en hel del kvadraten samt nötte avslutningar både via instick och skott från distans.

Väl mött på lördag! Aldrig under 20 000!!














































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar