måndag 6 augusti 2012

Intervju med Mattias Adelstam efter matchen mot Umeå


Hur kändes det att stå i spelargången och höra inmarschlåten som hemmaspelare?Vad tycker du om matchen? 
Man var ju lite nervös och fokuserad men det är en känsla som är fantastisk. 
Vilken var skillnaden mellan den första och den andra halvleken?
Vi spelade riktigt bra i första halvlek. Rulla bollen, kom runt på kanterna, skapade en hel del chanser och var stabila bakåt. Andra lät vi dem spela lite mer men jag tyckte vi kontrollerade matchen bra. Sista tiden av matchen måste vi förstå att vi måste spela smart och inte ge motståndarna chanser.
Vad sa Gregg till er i pausen?
Vi sa att vi skulle fortsätta som i första. Spela, jobba hårt och hitta de lediga ytor som de bjöd på.
Jag tycker att du sliter och skapar en del bra lägen. Vad har du att säga om din insats?
Jag är nöjd med min insats. Min första match i Bajen inför denna fantastiska publik; klart man är lite nervös men jag skulle bara in och köra och göra mitt bästa för att hjälpa laget till framgång.
Hur tycker du att samarbetet med Sinan fungerade? Hade ni pratat om någon rollfördelning före?
Jag tyckte de fungerade bra mellan mig och Sinan. Ju mer vi får spela och lära känna varandra, desto lättare kommer vi att hitta varandra. Vi ska bara jobba hårt för laget, hjälpa varandra och se till att när chanserna dyker upp så ska vi vara där....
Vi tackar Mattias för att han tog sig tid att besvara våra frågor!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar