tisdag 7 augusti 2012

Dagens träning

Dagen till ära, hade min äldste son följt med. Därtill hade jag även fått låna ett nytt objektiv av Hammarbyfotografen Peter Jonsson! Kändes lite ovant att fotografera träningen med den förbättrade zoomkapaciteten, fick rensa bort 80% av bilderna... Nåväl, man vänjer sig med tiden...

Idag var tyvärr inte "Hjälten" på plats, vet faktiskt inte var han höll hus; jag frågade inte heller, utan utgår ifrån att han körde på egen hand under förmiddagen. Jag frågade faktiskt inte heller var han befann sig. Jag hoppas emellertid att jag får se honom på morgondagens träning på Skarpnäck kl. 10.30. Det var lite rörigt kring informationen kring dagens träning, uppgifter jag fått gjorde gällande att det var Skarpnäck som gällde för dagens övningar, men de inblandade hade tydligen läst fel på schemat. Jag gick in och publicerade förändringen så fort jag fick reda på att träningen "åter" skulle äga rum på Årsta. Onsdag, torsdag och fredag är det emellertid Skarpnäck kl. 10.30 som gäller; jag passade på att få det hela bekräftat från Carlos Banda.

Idag körde spelarna mycket smidighets- och spänstövningar inledningsvis (de inledande bilderna). Sedan satsades det en hel del på att träna spelarnas reaktionsförmåga samt snabbhet. Tävlingsmomenten var hela tiden närvarande, och spelarna tjoade och tjimade.

Bollövningarna ägnades åt avslut samt tvåmål. Michael Andrews var fortfarande kvar, och det tyder väl på att de är lite osäkra kring honom eller att de väntar in ytterligare en spelare; "Hjälten", kanske?! Jag känner mig lite tveksam kring Andrews; ena träningen presterar han bra, den andra lite sämre. Jag tycker emellertid att det är bra att han ges en ordentlig chans att visa vad han går för, till skillnad från de skrala möjligheterna han fick under vårvintern. Han har ju presterat bra i bland annat Assyriska, så Gregg är väl medveten om hans kapacitet.

Övrigt 1: GG på träningen idag.

Övrigt 2: Träning på konstgräs fyra träningar i rad; allt för att vara väl förberedda inför söndagskvällens möte.

Övrigt 3: Lincan inte uttagen i U21-truppen idag.

Övrigt 4: Greggs son på besök idag. Lillkillen besitter en fin talang, helt klart.

Övrigt 5: Familjedag på Söderstadion lördagen den 18 augusti.

Övrigt 6: Bojan, Baggio och Gregg var de som var mest rädda om Årstas gräs. Tuvorna lades på rätt ställe...

Övrigt 7: Michael Andrews stod för dagens kanonskott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar